fredag 8. mai 2009

ABC utfordring - J

Da er vi kommet til bokstaven J i ABC-utfordringen til Petunia

J hos meg vil stå for JUKS eller JUKSE!

Nå er det ikke jukse som på en prøve jeg vil frem til - men i dag er det jo så lett å jukse med så masse; Øyenfarge, brunfarge, hårfarge, kroppsdeler (!), negler, prøver, eksamener, personprofiler på nett, manipulerte bilder, bilder man har tatt og ikke har tatt... Ja, i det hele tatt - det meste kan bli akkurat som du ønsker på disse eksemplene og mange, mange flere eksempler!

Nettopp her kommer mitt valg inn - Juks på bilder.....

I Photoshop er det meste umulige mulig nemlig! Er jo nesten ikke DEN ting man ikke kan gjøre i dette programmet.. Nå er jeg en superfan av det - og finner stadig nye måter å gjøre ting på. Jeg tror jeg med hånden på hjertet kan si at jeg aldri kommer til å bli utlært i dette programmet :-)

I allefall: bildene her er tatt i fortløpende serier - det ene for 3 år siden, det andre for 2 år siden.

Jeg har i ettertid satt de sammen til ett bilde - og ja, det er JUKS! men fornøyd - JEPP!

Så her får dere se mitt juks - og jeg innrømmer det også.....





PS! Har du lyst på flere utfordringer eller konkurranser ta en tur innom Fotomorro!

GOD HELG :-)

35 kommentarer:

Lise H sa...

Skjønner at Photoshop er et morsomt verktøy når jeg ser slike stilige bilder :)!
Det er jo nesten ikke å jukse en gang, men redigering..

Gry sa...

Skulle ønske jeg kunne slike "triks"

Anonym sa...

Så flink du er til å "jukse" i PS!
Etter hvert håper jeg at jeg også kan mestre dette.
Ønsker deg en strålende helg :)

Rimkogeren sa...

Hvis man drikker alt for meget ser man dobbelt.
Jeg tør ikke tænke på, hvad du har drukket ......

Anonym sa...

Så morsomme bilder! Er det ikke morsomt å leke seg i Photoshop? Det gjør jeg også, hele tiden! Flott bidrag fra deg! Ha ei fin helg**

Hege sa...

Slik juks er virkelig morsom juksing! Og photoshop har så mye muligheter at det er vanskelig å bli utlært ja!

Flotte bilder!
God helg!

MineSine sa...

Takk dere :-)
Photoshop er utrolig morro!

Rimkogeren: hehe, den var god :-)

HildeS sa...

Så fine bilder du tar.. Artige..

Inger sa...

Så utrolig artige bilder! Jeg bruker også photoshop en del og det er jo bare så gøy!

Ha en flott helg!

JULIEK sa...

Det er så artig å titte rundt på abc motivene. Trodde liksom ikke det var mange ord på J, men nå finner jeg jo nye hele tiden hos alle bloggene.

Må lære meg photoshop ja. Gleder meg å ta del i denne verden. Du bruker den vanlige typen du, vet at det er en elements også, som vistnok skal være enklere.

Rune Eide sa...

Ja, hav skulle vi gjort uten Photoshop, men ikke all bruk er juks. Jeg kaller det heller et digitalt mørkerom. Man kan nemlig gjøre mye der også.

Vestlandsjenta! sa...

Det ble jo skikkelig stilig da! Sku virkelig ønske at jeg hadde det programmet også, ingen tvil om det! Flott innlegg!

Ha en strålende helg!!

MineSine sa...

Kom faktisk ikke selv heller på så mange ord på J :-)
Elements er nok litt "mildere" versjon av photoshop - men mange sverger til denne :-)
Digitalt mørkerom var en god forklaring, den likte jeg - takk Rune :-)

Photoshop kan lastes ned i prøveversjon - husk det :-)

Tove E sa...

Heia! Det var et flott bidrag til J,
morsomt med Photoshop, du er flink:0)

Vanja sa...

Mye flott man kan gjøre med bilde redigering...og dine ble kjempeflotte med litt *juks*
Likte godt fremstillingen om digitalt mørkerom;-)
Ønsker virkelig å lære å bruke photoshop...engang!
God helg, klem fra Vanja

Viola sa...

Så stilig! Er jo litt artig da. Og man kan se at de er blitt større, barna, på ett og samme bilde! Eller.. tok jeg feil? ;)Fotoredigering er morsomt! Skal nok besøke fotomorosiden din igjen :)God helg!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Photoshop er et "must" og jeg har nok juksa sammen noen tilsvarende bilder, ja. Gøy og stadig nye ting å finne ut av.

God helg.

Malys krok sa...

Du har virkelig jukset seg til et flott J-innlegg! Utrolig hva som går an å få til. Takk for koselig kommentar. Hilsen Margit.

Sologbolig sa...

Stilig !! Du er jo god til å jukse!!! Ha ei god helg.

Petunia sa...

Noe juksing er bra og noe er det ikke. Dette er i den første gruppen. Herlige juksebilder;)

Miriam Elisabeth ツ sa...

Flotte bilder!

Olga T sa...

Så härliga bilder! Jag kan inte "jukse" i photoshop men har förstått att många gillar det. Ska lära mej med tiden.

Beate sa...

Så gøyale bilder :) Ja til juksing innimellom

Mitt hvite hus sa...

Skjønner jeg har gått glipp av noe når jeg ikke bruker Photoshop... Kankjse jeg må lære meg det programmet...
O=)

Jeanette Jess1 sa...

Kjempegøy med photoshop skjønner jeg,jeg er på ett helt annet nivå,men disse var jo så morsomme at jeg tror jeg på vurdere om jeg skal gå litt videre nå ;o)

Charlotte - FO² sa...

Så utrolig flink du er til å JUKSE i PS. Det programmet er så vanittig bra, og jeg også kan nok si at jeg aldri kommer til å bli ferdig utlært i dette programmet. Og det er jo egentlig kjempe bra, da har vi så masse å glede oss over hver gang vi lærer noe nytt, eller alt vi kommer til å lære oss :)

Super bidrag :)

Ha en fin helg!

Hobbygåsa sa...

Ja dette jukset ser jo veldig gøy ut. Jeg har ikke lært meg annet enn å croppe bilder enda jeg hehe. Har vel nok med å lære å "se" hva jeg kan ta bilder av foreløbig - men en dag... Flotte bilder du har - ha en fin helg!

TorAa sa...

En meget dristig versjon til uken ANC - J.
Men, du verden så flott fremført

~♥~ Monica S sa...

WOOW!!! det var stilig juks da!!!!
fantastisk!

Monica

Anonym sa...

Photoshop er helt sikkert alletiders, og måske vil jeg en dag prøve den gratis version!

Du er rigtig god til at Jukse ;-)

Gladie sa...

Litt juks er lov - når det gir så kule resultater som ikke harmer noen :)

Jobove - Reus sa...

very good blog, congratulations
regard from Reus Catalonia
thank you

Evami sa...

Denne juksinga slipper du unna med,for det var stilig satt sammen:) Kule bidrag på J:) Ha ei flott uke:)

Turid sa...

Stilige juksebilder!
Artig;)

Niliv sa...

Utrolig bra "juksebilder" :-) Det er lov !